Reklam Alanı

17 Şubat 2016 Çarşamba

Kargo & Nakliyat şikayet artışları

Bildiğimiz üzere taşıma sektörü sadece bir yükü ulaşacağı yere teslim etmekle değil, teslim edilen yere kadar sağlam, zarar gelmeyecek şekilde ve zamanında teslim edilmesi, taşımanın önemini git gide arttırmıştır. Bunun yanında yapılan geç teslimatlar, hasarlı ürünler, teslimat yapacak kişilerin davranışları konusunda müşteri memnuniyeti anlayışı üzerinde gitgide önemini arttırmış fakat firmalar tarafından daha titiz olmaya özen gösterilse de ne yazık ki şikayetlerin önüne geçemediğini bir kez daha görmüş oluyoruz. Şikayetler seneler geçtikçe artış göstererek sektördeki şikayet sayısını arttırmıştır.
Bir şikayet sitesi verilerine göre internet üzerinden edilen Kargo & Nakliyat şikayetleri senelere göre şöyle sıralanmıştır;
2015 senesinde 51.839
2014 senesinde 32.949
2013 senesinde 23.977
Yukarıdaki rakamlar bir büyük değilmiş gibi gözükse de taşımacılıktaki kalite anlayışını ortaya koymaktadır ve gün geçtikçe şikayet sayıları artış göstermektedir.
Peki en çok hangi konulardan şikayet ediliyor ?
Nakliye firmalarında en çok alınan şikayetlerden bir tanesi taşınan yükün hasarlı veya zarar görmüş bir şekilde teslim edilmesi bu sebeple şikayete dönüşmesi,
Kargo firmaları tarafından, ürünlerin geç teslim edilmesi veya edilmemesi, hasarlı teslim edilmesi, kargo firması çalışanları davranışları, geri dönüşlerde yaşanan gecikmeler, şubelerdeki ürün kayıpları, ürünlerin bir başka alıcıya teslim edilmesi, eksik teslimatlar v.b.
Kurye firmalarında yaşanan sorunlar ise kıymetli evrakların kayıp olması, zamanında teslimat yapılmaması gibi birçok şikayetler ile gün geçtikçe büyüyerek kalite anlayışını düşürmekte olduğunu görmekteyiz.
Bir şikayetin meydana gelmesi sebebiyle oluşmasına sebep olan durumlar sıraladığımız gibi ve her geçen gün farklı farklı şikayetlerle gün yüzüne çıkmaktadır. Bu konuda firmalar memnuniyet odaklı çalışmalar başlatmış ise de ne yazık ki tam olarak istenen memnuniyeti veremediğini görmekteyiz. Bunun sebebi gün geçtikçe değişen ihtiyaçlar karşısında güncelliğin tam olarak benimsenmemiş olması, arz-talep kitlesinde daimi değişiklik göstermesi olarak sıralayabiliriz. Ülkemizde bunun üzerinde çalışmalar gerçekleştiren firmalar güvenirlik konusunda kendini müşteriye kanıtlamış durumda rol almaktadır. Henüz bu şekilde kendini geliştirmemiş firmalar bu kritik dönem içerisinde kendini geliştirmediği taktirde güncelliği yakalayamayarak ne yazık ki faaliyetlerini kaybetmektedir. Unutmayın en iyi reklam parayla yapılan büyük dev reklamlar değildir, en iyi reklam müşteridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder